Mübarek Görevini Süleyman'a Devretti

Mübarek Görevini Süleyman'a Devretti, Hüsnü Mübarek Görevini Ömer Süleymana Devretti, Mısır'da Ömer Süleyman Dönemi, Mübarek Görevini Yardımcısı Ömer Süleyman'a Devretti.

Mübarek yetkilerinin "bir kısmını" Süleyman'a devretti

Üst düzey yetkililere dayanan haberlerle Hüsnü Mübarek’in istifa edeceği söylentisi Mısır meydanlarında heyecan yarattı. Halk Tahrir Meydanı’na akın etti, ABD ve Mübarek karşıtı sloganlarla bekleyişe geçti. Hüsnü Mübarek'ten beklenen açıklama ise 23.00'da geldi: Başkanlık'tan resmen ayrılmayacağını yetkilerinin önemli bir bölümünü Ömer Süleyman'a devrettiğini ve Eylül'e kadar yayılan bir geçiş takvimi planladığını açıkladı

Mısır’daki isyan 17. gününü geride bırakırken meydanlar Mübarek’in istifa edeceği haberleriyle hareketlendi. BBC’nin üst düzey yetkililere dayandırarak verdiği haberi NBC televizyonu bir adım daha ileri götürerek Mübarek’in bu gece görevi bırakacağını öne sürdü.

NBC’nin haberini CIA Başkanı Leon Panetta da doğruladı.

Öte yandan Mısır ordusu yayımladığı 1 Numaralı Bildiri ile “ülkenin güvenliğini sağlamak” için harekete geçeceğini duyurdu. Ordu sözcüleri Tahrir Meydanı’nın boşaltılması yönünde halkı tehdit etti.

Mübarek yetkilerinin bir kısmını Ömer Süleyman'a devretti
Saat 23.00'da açıklama yapan Mısır Cumhurbaşkanı Hüsnü Mübarek, Başkanlık görevinden ayrılmayacağını, yetkilerinin bir kısmını yardımcısı Ömer Süleyman'a devrettiğini söyledi. Mübarek ayrıca, Eylül ayında yapılacak başkanlık seçimlerinde aday olmayacağını ve eylül ayına kadar Anayasa'nın 6 maddesinde değişiklik öngören bir reform paketini uygulamaya sokacağını vaadetti.

Mübarek açıklamasını sürdürürken Tahrir Meydanı'ndaki kalabalık ayakkabılarını çıkararak ekranlara fırlattı.

Mübarek konuşmasında şu ifadeleri kullandı: "Suçluların takibini yapacağım. Bu suçları işleyenler çok şiddetli bir şekilde cezalandırılacak. Taleplerinizi karşılayacağımı söylüyorum.

Hertürlü politik sistemde hatalar olabilir. Talepleriniz meşruydu. Suç işleyenler cezalandırılacak. Devlet başkanı olarak ülkemin gençlerini dinlerken rahatsızlık duymuyorum. sizleri dinlememek rahatsızlığa sebep olurdu. daha önce de açıklamıştım. bir sonraki seçimlerde aday olmayacağım. 60 yıldan fazla bir süre savaşlar ve barış sürecinde hizmet verdim. Sözümü tutacağım.

Mısır'ı istikrar ve barış sürecine sokalım. bunu meşrutiyet içerisinde yapmak istiyoruz. toplumumuz için istikraslık olmamalı. bunun barış içerisinde olması için çerçeve çizecek ve siyasi partilerle yapacağız. her gün atılacak adımları hesaplıyorum. Mısır'ı sevenlerden katkı bekliyorum. Özellikle askeri güçlerden... Eylül'e kadar barışçıl bir geçiş olacak.

Anayasal değişiklik için komite kurulacak. Mısır'ın birincil önceliği Mısır'ın gençlerini muhatap almaktır. OHAL yasası gözden geçirilecektir. Ekonomiye güveni tekrar sağlamalıyız.

Mısır'ın bu kritik noktada zor bir dönem geçirdiğini biliyorum. Mısır bizim önceliğimizdir. Ben görevimi Cumhurbaşkanı yardımcısına devrettim.

Biz hiç kimseden emir almayacağız. Sokaktaki insanların sesine kulak verecğiz.

Ben ölene kadar Mısır benim kalbimde olacaktır"

Halk ikna olmadı
Tahrir Meydanı’nın dolduran 1 milyonu aşkın Mısırlı, “Halk yönetimi devirmek istiyor”, “Süleyman’a hayır”, “Amerikan ajanlarına İsrail casuslarına hayır”, “Mübarek defol” sloganlarıyla bekliyor. Mübarek'in açıkladığı takvimi ve atacağını öne sürdüğü adımları yeterli bulmayan Mısırlılar, Mübarek'in ülke dışına çıkmasını ve rejimin tamamen değişmesini istiyor.

ABD Başkanı Barack Obama ise gelişmelerin yaşandığı saatlerde yaptığı bir konuşmada “Mısır'daki olaylar bu ülkede tarihin değişmekte olduğunu gösteriyor. Demokrasiye düzenli geçişi destekliyoruz” dedi.

Sendika.Org 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM