Uğur Doğan Hakkımı Almadan Buradan Asla Gitmem


'Hakkımı almadan buradan asla gitmem'
SEVGİM DENİZALTI/BİRGÜN

Uğur Doğan, 18 yıl emek verdiği Tek Gıda-İş Sendikası’nın önünde 12 gündür direniyor. Haklarının sendika yönetimince gasp edildiğini söyleyen Doğan, “Ben işçileri, adaleti temsil ediyorum. Haklarımı alana dek buradan gitmeyeceğim” diyor.

Bir bacağı protez olan Uğur Doğan, özürlü personel olarak Tek Gıda-İş Sendikası’nda tam 18 yıl 8 ay çalıştı. Santral görevlisiydi. Sendika yöneticileri, 27 Mayıs 2009’da “Sendikanın mali durumu kötü, sen de zaten emekliliğe hak kazanmışsın” diyerek Doğan’ı işten çıkardı.

Uğur Doğan, kıdem ve ihbar tazminatlarını almış olsa da, işten çıkarılmasını içine sindiremedi. Hakkını hukuksal yollarla aramaya karar veren Doğan, İstanbul 9. İş Mahkemesi’ne işe iade davası açtı.

Dava, 18 Kasım 2009’da Doğan’ın lehine sonuçlandı. Mahkeme, sendikaya, “Ya işe iade al, ya da 9 aylık ücretini öde” dedi. Sendika, davayı temyize götürdü ancak, Yargıtay 9. Hukuk Dairesi, 30 Mart 2011’de verdiği kararla Doğan’ın işe iadesini onadı. Üstelik Yargıtay, işe iade yapılmaması halinde sendikanın Doğan’a 9 aylık değil, 10 aylık ücretini ödemesi gerektiğine hükmetti.

‘GEL İŞE BAŞLA’ DENİLDİ
Uğur Doğan’ın avukatı Mahmut Doğan, bu karar üzerine, 5 Nisan’da İstanbul 14. Noterliği aracılığıyla sendikaya ihtarname gönderdi. İhtarnamede, mahkeme kararı gereğince, Uğur Doğan’ın işe başlatılması, aksi halde tüm yasal haklarının faizi ile ödenmesi talep ediliyordu.

Tek Gıda-İş Sendikası, 3 Mayıs’ta Av. Doğan’a bir ihtarname göndererek yanıt verdi: “Talebiniz Genel Başkanlığımızca değerlendirilmiş olup en son çalıştığınız işiniz olan santral memuru görevinize başlamanız konusunda karar alınmış bulunmaktadır. 3 gün içinde başvurun ve işinize başlayın.”

‘SENDİKAYA GELDİM AMA…’
Anlaşma sağlandı. Taraflar, Doğan’ın 9 Mayıs Pazartesi günü işe başlamasını kararlaştırdı. Uğur Doğan 9 Mayıs’ta saat 7.45’te işbaşı yapmak üzere sendikanın genel merkezine gitti. Ancak anlattığına göre, hiç ummadığı bir tavırla karşılaştı:

“Sendikaya gittiğimde idare amiri bana yöneticiler gelene kadar biraz beklememi söyledi. O sırada sendika başkanı Mustafa Türkel geldi. Beni kapıda gördü ve ‘Kim aldı bunu içeri, çıkarın bu üçkâğıtçıyı dışarı’ diye bağırdı. Ben de ona mahkeme kararı olduğunu ve işbaşı yapmak için geldiğimi söyledim. Bana hakaretler etti, bunun üzerine korumalar beni dışarı çıkardılar. Ben de 155 polisi aradım, daha sonra da karakola giderek hakkında şikâyetçi oldum.”

‘BİR KEZ DAHA KOVULDUM’
Ardından, Uğur Doğan, 12 Mayıs’ta sendika önünde konuyla ilgili bir basın açıklaması yaptı. Aynı gün sendika yönetimi, orada bekleyen güvenlik polisleri aracılığıyla kendisine haber gönderdi. Doğan’a ‘16 Mayıs Pazartesi günü gel işe başla’ denildi. 

Uğur Doğan, 16 Mayıs’ta bir kez daha işbaşı yapmak için sendikaya gitti. Ancak iddiasına göre, Mustafa Türkel’in tavrı değişmemişti: “Türkel, yine ‘Çıkarın bunu dışarı, sen sendikanın içine giremezsin, tuvalete bile gidemezsin’ dedi. Ben de ayrıldım oradan. 28 Mayıs’ta banka hesabıma 12.200 TL para yatırmışlar. Bu benim 4 aylık ücretime denk geliyor. Bir gün sonra da bana ‘Üç gün üst üste gelmediğiniz için iş akdiniz feshedilmiştir’ diye kâğıt yolladılar.”

‘İŞE ALMIŞ GİBİ GÖSTERDİLER’
Mahkeme kararına göre, sendika, Uğur Doğan’ı işe başlatsaydı 10 aylık ücreti yerine 4 aylık ücretini ödeyecekti. Doğan’ın iddiasına göre, sendika da bu yola gitti. Doğan’ı işe başlatmış gibi gösterdi, daha sonra da üç gün üst üste işe gelmediği gerekçesiyle iş akdini feshetti. Böylece 6 aylık ücretini (yaklaşık 30.000TL) ödemekten kurtuldu. Sendika ayrıca Kartal 2. İcra Mahkemesi’nde dava açtı ve 2009’da Doğan’a ödediği ihbar ve kıdem tazminatlarını faiziyle birlikte geri istedi.

14 GÜNDÜR SEDNİKA ÖNÜNDE
Uğur Doğan, 20 Haziran’dan bu yana, hafta içi her gün hazırladığı dövizlerle İstanbul 4.Levent’te bulunan Tek Gıda-İş Sendikası Genel Merkezi’nin karşısında oturuyor. CHP’lilerin kendisine destek ziyaretinde bulunduğunu anlatan Doğan, “Ya beni işe alacaklar, ya da kalan 6 aylık ücretimi ödeyecekler. Ben haklarımı alana kadar hiçbir yere gitmeyeceğim” diyor. Hukuk mücadelesini sürdüreceğini, kamuoyunun desteğini beklediğini belirten Doğan, “Ben burada işçileri, adaleti temsil ediyorum. Kendi çalışanına bunları yapan işçilere ne yapmaz” diye konuşuyor.

SENDİKA İDDİALARI YALANLADI 
İddiaları sormak için defalarca aradığımız ve sekreterine not bıraktığımız Tek Gıda-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Türkel’e ulaşmamız mümkün olmadı. Sendika Genel Sekreteri Mecit Amaç ise iddiaları yalanlayarak şunları söyledi: “Biz mahkeme kararının ardından yönetim kurulu kararıyla bu arkadaşımıza gelip işe başlayabileceğini söyledik. O işe başlamadan iki ay önce yeni otomasyon sistemine geçtiğimiz için santral kapatılmıştı, bu nedenle kendisine girişteki danışmada göreve başlayabileceğini belirttik. Bu santralde çalışmaktan çok daha kolay bir iş. Ancak o bunu kabul etmedi, çekti gitti. İddiaların hiçbirini kabul etmiyoruz, söyledikleri iftiradır.” Kaynak: birgun.net

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM