Eğitim Sen Sadece Milli Güvenlik Dersi Değil Zorunlu Din Dersi De Kaldırılsın

Sadece Milli Güvenlik Dersi Değil Zorunlu Din Dersi De Kaldırılsın!
Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız’ın “Sadece Milli Güvenlik Dersi Değil Zorunlu Din Dersi De Kaldırılsın!” başlıklı açıklama metnidir.

Başbakan Erdoğan, Meclisteki grup toplantısında yaptığı konuşmada 2012-2013 eğitim-öğretim yılında başlamak üzere ortaöğretim kurumlarında Milli Güvenlik dersinin kaldırıldığını ifade etmiştir.

Hemen belirtmek gerekir ki, Milli Güvenlik dersinin kaldırılmış olması olumlu bir adımdır. Ancak zorunlu din dersinin kaldırılması, anadilinde eğitim hakkının hayata geçirilmesi gibi toplumsal taleplerin yok sayılması, AKP’nin her alanda olduğu gibi, eğitim politikalarında da göstermiş olduğu ikircikli tutumu gözler önüne sermektedir.

Zorunlu din dersi uygulamasının kaldırılmasına dönük AİHM ve yüksek yargı kararları olmasına rağmen bu yönde adım atılmaması dikkat çekicidir. Ücretli öğretmen olarak imamları istihdam etmek isteyen ve müfredatı dini, ırkçı referanslarla dolduran politikalar tüm hızıyla devam ederken, sadece Milli Güvenlik dersinin kaldırılmasıyla sorunlar çözülmüş olmayacaktır.

Eğitimin pedagojik ilkelerine dair Genelkurmay Başkanı’nın görüş adı altında karar belirttiği bir ülkenin eğitim sisteminin, sadece Milli Güvenlik dersinin kaldırılmasıyla demokratikleşmeyeceği açıktır. Bizler biliyoruz ki söz konusu toplumsal taleplerin görmezden gelinmesinin ardında, AKP’nin kendi siyasal-ideolojik çizgisinde “tek tip” bireyler yaratarak toplumu yeniden biçimlendirme gibi önemli bir hedefi bulunmaktadır. Dolayısıyla Milli Güvenlik dersini eğitim müfredatına yerleştiren zihniyetin başka biçimlerde halen yürürlükte olduğu gerçeği karşımızda durmaya devam etmektedir.

Eğitim Sen olarak sadece Milli Güvenlik dersinin değil, zorunlu din dersinin de kaldırılmasını, bu konudaki yargı kararlarının yerine getirilmesini istiyoruz.egitimsen.org.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM