Kesintili Eğitimde Yeni Düzenleme

4+4+4'e yeni düzenleme
Açık öğretime ilk 4 yıl yerine 2'inci 4 yılın sonunda geçilebilecek.

Ak Parti 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim teklifinde revizyon yapıyor. Öğrencilere zorunlu eğitimi açık öğretim yolu ile tamamlama şansı ilköğretimin 2’nci kademesinden sonra verilecek.

4+4+4 İÇİN SENDİKALAR VE EĞİTİMCİLER DİNLENECEK

Zorunlu eğitimi kademelendirilerek 12 yıla çıkaran ve 8 yıllık kesintisiz eğitime son veren yasa teklifi için kurulan alt komisyon sendikalar ve eğitimcileri dinleyecek. Alt komisyona görüşlerini iletecek kurumlar arasında Çağdaş Eğitim Vakfı ve İmam Hatip Liseleri Mezunları Mensupları Derneği de var.

Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu bünyesinde AKP Grup Başkanvekillerinin ortak imzasıyla getirilen bazı eğitim kanunlarında değişiklik öngören yasa teklifinin alt komisyon görüşmeleri yarın sabah başlayacak. Alt komisyon ilk olarak eğitim sendikaları Eğitim İş, Eğitim-Sen, Eğitim Bir Sen ve Türk Eğitim Sendikalarının görüşlerini dinleyecek.

Verilen aradan sonra alt komisyona Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve ODTÜ Eğitim Fakültesi dekanları bilgi verecek. Komisyon bu bölümde ayrıca Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK), Eğitim Reformu Girişimi (ERG), Türk Eğitim Vakfı ile İlim Yayma Cemiyetini dinleyecek.

Alt komisyonun üçüncü bölümünde ise dinlenecek kurumlar sırasıyla şöyle olacak:

“Çağdaş Eğitim Vakfı, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, İmam Hatip Liseleri Mezunları Mensupları Derneği (ÖNDER), Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), Ensar Vakfı.

Alt komisyon ayrıca Atatürkçü Düşünce Derneği, Cumhuriyet Kadınları Derneği, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, KADER, Üniversiteli Kadınlar Derneği, Kadın Araştırmaları Derneği, TUSKON, MÜSİAD, TÜMSİAD, ASKON, Ulusal Sivli Toplum Kuruluşları Birliği ve AÇEV’den de yazılı bilgi istedi.

Davet edilenlere görüşlerini anlatması için 20 dakika süre verilecek. Alt komisyonun en az 10 saat sürmesi bekleniyor. (ANKA)  Ayrıntılı bilgiiçin linki tıklayınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

4857 Sayılı İş Kanunu Kimleri Kapsar