Binnaz Başyurt 600 Liralık Mikrokrediyle Hayatı Değişti Kendi İşini Kurdu



600 lira ile hayatı değişti, patron oldu
İSTANBUL’da tekstil işçisi olarak çalışırken memleketi Sivas’a dönen 3 çocuk annesi 39 yaşındaki Binnaz Başyurt, aldığı 600 liralık mikrokrediyle hayatını değiştirdi. Başyurt, açtığı tekstil atölyesinde 15 kişiyi çalıştırıyor.

Hafik İlçesi’nde 12 çocuklu bir ailenin kızı olarak dünyaya gelen ve hiç okula gidemeyen Binnaz Başyurt, eşi Bahattin Başyurt ve 3 çocuğu ile birlikte İstanbul’a taşındı. Burada belediyeden aldığı yardımlarla geçinmeye çalışan Başyurt, daha sonra bir tekstil firmasında ortacı olarak işe başladı. Başyurt hayatını düzene soktuğu sırada rahim kanserine yakalandı. Eşi Bahattin Başyurt’un evi terketmesi üzerine çocuklarıyla yalnız kalan Başyurt, bir yandan çalışıp diğer yandan da hastalığıyla mücadele etmeye başladı. Ancak hastalığının ilerlemesi üzerine Binnaz Başyurt, akrabalarının da Sivas’ta olması nedeniyle tekrar memleketine döndü.

100 LİRAYA DİKİŞ MAKİNESİ ALDI

Çocukları için para kazanmak zorunda olan Binnaz Başyurt, taksitle 100 liraya bir dikiş makinesi aldı. Aldığı makineyle ördüğü el havlulularını akaryakıt istasyonlarında satmaya başladı. Kazandığı parayla da birkaç makine daha aldı. Bu sırada, kendi durumundaki kadınların iş sahibi olabilmesi için destek veren mikrokredi uygulamasını duydu. Bunun üzerine Sivas Valiliği bünyesinde hizmet veren mikrokredi bürosuna başvuran Başyurt, buradan 600 liralık kredi aldı.

Aldığı bu kredi ile yeni makineler alan ve küçük bir iş yeri açan Başyurt, kendi işinin sahibi oldu. İşlerini büyüten Başyurt, kredi almaya devam etti ve son olarak da tekstil atölyesi açtı.

Binnaz Başyurt’un yeni tekstil atölyesinin açılışını Vali Ali Kolat’ın eşi İlksen Kolat yaptı. Kolat, Başyurt’u cesaretinden dolayı tebrik etti.

Açtığı tekstil atöylesinde 15 işçi çalıştıran Başyurt, halen kanser tedavisi gördüğünü, sağlığının el verdiği sürece de işini daha da genişleterek daha çok kişi çalıştıracağını belirtti. Anlaşmazlık yaşadığı eşinin de tekrar yanına döndüğünü belirten Başyurt, kadınların isteyince herşeyin üstesinden geleceğini söyledi. Başyurt, "Yardımlarla geçinmek beni üzüyordu. Sonsuza kadar yardımlarla hayatımı devam ettiremeyeceğimi düşünerek bir dikiş makinesi aldım. Dikiş bildiğim için küçük işler yaparak etrafa sattım. Daha sonra mikrokredi ile tanıştım ve hayatım değişti. Aldığım kredi ile iş yeri açtım ve işimi geliştirdim. 5 yıl tekstil işçisi olarak çalıştım. Aldığım kredi ile şimdi işimin patronu oldum" dedi. Hilal ÖZDEMİR Ayrıntılar için linki tıklayınız

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM