PKK'nın Kaçırıp Serbest Bıraktığı CHP Milletvekili Hüseyin Aygün'ün İlk Basın Açılaması

PKK'nın Kaçırıp Serbest Bıraktığı CHP Milletvekili Hüseyin Aygün'ün İlk Basın Açılaması
PKK tarafından kaçırılıp iki gün sonra serbest bırakılan CHP Milletvekili Hüseyin Aygün, bir basın açıklaması yaparak yaşadıklarını ve PKK'nın vermek istediği mesajını  açıkladı. 

Aygün kaçırılma nedeninin siyasi propaganda olduğunu söyledi. 

Aygün Açıklaması:

İki günlük dağ maceram sona erdi. Örgüt bu eylemi siyasi propoganda olarak yaptığını söyledi. Bu eylemi yapan genç arkadaşalar bu ülkenin çocukları. Bu eylemle barış ve ateşkes mesajı vermek istediklerini söylediler. Parlamentoda ateşkesin sağlanması için daha fazla etkin olmamı istediler. Bütün partilerin daha fazla çaba harcanması gerektiğini söylediler. Bu savaşı başta kendilerinin anlamsız bulduğunu söylediler. Dersim'in dağlarında ovalarında korumasız gezen birinini alınmasının da dersim iradesine karşı olduğunu söyledim. Yeni CHP'nin dersim milletvekili olmaktan gurur duyduğumu belirttim. Gördüğüm şu, dağdaki 18 25 yaş arasındaki grup, tümü evlerine geri dönmek istiyor.

Bana yönelik bir tehdit yok. Akan kanın durması için CHP'den daha çok emek görmek istediklerini söylediler.

Yolumuzu kesen grup beni tanıyordu. Bana karşı bir zor kullanma olmadı. Bana silah doğrultmadı.

6-7 saat yürüdük. Dersim dağlarını özlemişim. ama hiç kimse dağa çıkmasın. Bahoz Erdal bizat güvenliğin sağlanması ve serbest bırakılma talimatımı verdi. Bütün alevi örgütlerinin, CHP'nin, bütün dersim hakkının tepkilerinin de bu süreyi kısalttığını düşünüyorum.

Yoğun tepki üzerine 48 saat içinde serbest bırakıldım. Ankara'ya barış ve ateşkes mesajı vermek için bu eylemi yaptılar.

Sabah uyandığımızda Bahoz Erdal bölgeyi aradı ve olayın doğru olup olmadığını sordu. Bunun üzerine güvenlik en üst düzeye çıkarıldı ve kılına zarar gelmesin talimatı verildi. eylem başarıya ulaştı diyerek beni uğurladı. Beni sarılıp öptüler, burda bulunan kardeşlerini sakın unutma dedi. Ben de onlara barışı sağlayacağıma söz verdim. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM