Kayıtlar

Ekim, 2011 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Deri İş'e Üye Oldukları İçin İşten Çıkartılan DESA İşçileri Serdar Kuru Ve Hakan Lermi Fabrika Önünde Direnişte

Deri İş'e Üye Oldukları İçin İşten Çıkartılan DESA İşçileri Serdar Kuru Ve Hakan Lermi Fabrika Önünde Direnişte, Deri İş Sendikasına Üye Olan DESA Çalışanları Serdar Kuru Ve Hakan Lermi Fabrika nünde Eylem Yapıyor, Serdar Kuru Ve Hakan Lermi'nin Direniş Önlükleri Yasak Ve Tehlikeli Bulundu, Deri İş Sendikası'nın Grev Önlüğü Tehlikeli Ve Yasak, Deri İş Sendikası'nın Grev Önlüğü Tehlikeli Ve Yasak. Grev önlüğü tehlikeli ve yasaktır!  Düzce'de tam da patronların istediği gibi savcılık ve jandarma örgütlenmesi var. Sendikalı işçileri yıldırma konusunda patronlara yardım için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. Şöyle ki , Desa'daki işlerinden atıldıkları için fabrika önünde direnişte bulunan işçilerin, giydikleri sendika önlükleri bile yasa dışı kabul edilip toplanıyor, sonra da işçiler savcılığa götürülüp saatlerce sorgulanıyor. Ancak örgütlü güçlerine güvenen işçiler, "Bir kere sendika bulaştı, dönüş yok" diyerek mücadeleden vazgeçmiyor. Düzce'

Kıdem Tazminatı Fonu Kanunu Taslağı Hazır

Kıdem Tazminatı Fonu Kanunu Taslağı Hazır,  Çalışma Ve sosyal güvenlik Bakanı Faruk Çelik Kıdem Tazminatı Foıt Sistemi TaslağınınHazır Olduğunu Söyledi, Kıden Tazminatı Kaldırılıyor Taslak Hazır, Kıdem Tzminatı Kanun Taslağı Hazır, Kıdem Tazminatını Kaldıran Kanun Taslağı hazır. KIDEM TAZMİNATINI KALDIRAN TASLAK HAZIR ' Kadem tazminatını kaldırmakta kararlıyız ' "Bizim tavrımız net. Taraflarla görüşmeden, burada ayrıntılı sunum yapmayacağım. Çünkü hassas bir konu... Bu işi açmaza sokacaklara karşı vereceğimiz çok ciddi cevaplar var! Elimiz güçlü bu konuda. Bir çıkış yolu bulacağız." İstanbul Sanayi Odası (ISO) Ekim ayı Meclis toplantısında konuşan Çalışma Bakanı Faruk Çelik, "Kıdem tazminatı yabancı yalırımları da olumsuz etkiliyor" dedi. Kıdem tazminatına 'Foıt sistemi' taslağının hazır olduğunu ifade eden Çelik, tartışmalara yol açmamak için ayrıntıya girmeyeceğini belirtti. İSO Başkanı Tanıl Küçük ün "Kıdem tazminatı konusunda işimiz zor&

Toplu İş İlişkileri Kanunu 10. Madde Genel Kurulların Oluşması

Toplu İş İlişkileri Kanunu 10. Madde Genel Kurulların Oluşması Genel kurulların oluşması MADDE 10- (1) Kuruluşların genel kurulu, tüzüğüne göre üye veya delegelerden oluşur. Kuruluş ve şubelerin yönetim, denetleme ve disiplin kurulu üyeleri, bu sıfatla kendi genel kurullarına delege olarak katılırlar. (2) Delege sıfatı, bir sonraki olağan genel kurul için yapılacak delege seçimi tarihine kadar devam eder. (3) Tüzüklere delege seçilebilmeyi engelleyici hükümler konulamaz.Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu 9. Madde Ortak Hükümler

Toplu İş İlişkileri Kanunu 9. Madde  Ortak Hükümler Ortak hükümler MADDE 9 - (1) Kuruluşun ve şubelerinin organları; genel kurul, yönetim kurulu, denetleme kurulu ve disiplin kuruludur. Bu kurullardan genel kurul dışında kalanların üye sayıları üçten az dokuzdan fazla, konfederasyonların yönetim kurulları ise beşten az ondokuzdan fazla olamaz. Şubelerin genel kurul dışındaki kurulları ise üçten az beşten fazla olamaz. Genel kurul dışındaki organlara asıl üye sayısı kadar yedek üye seçilir. Kuruluşlar ihtiyaca göre başka organlar da kurabilirler. (2) Tüzükte daha yüksek bir nisap öngörülmemişse kurulların toplantı nisabı, kurul üye sayısının; karar nisabı, toplantıya katılanların salt çoğunluğudur. (3) Kuruluşların genel kurul dışındaki organlarına seçilebilmek için 6 ncı MADDEde aranan koşullara sahip olmak gerekir. Bu koşullara sahip olmayan birine görev verildiğini tespit eden valilik veya Bakanlığın başvurusu üzerine iş davalarına bakmakla görevli mahkeme bu kişinin görevine son

Toplu İş İlişkileri Kanunu 8. Madde Kuruluşların Tüzüğü

         Toplu İş İlişkileri Kanunu 8. Madde  Kuruluşların Tüzüğü Kuruluşların tüzüğü MADDE 8- (1) Kuruluşların tüzüklerinde aşağıdaki hususların yer alması gerekir: a) Adı, merkezi ve adresi, b) Kuruluşun amacı, c) Sendikanın faaliyet göstereceği işkolu, ç) Sendika kurucularının ad ve soyadları ve kimlik bilgileri, meslek ve sanatları ve yerleşim yerleri; üst kuruluşları kuran sendikaların işkolları ile ad ve adresleri, d) Üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarılmanın koşulları, e) Genel kurulun oluşumu ve toplanma zamanı ile görev ve yetkileri, oy kullanma ve karar alma usul ve yeter sayıları, f) Organları, organların oluşumu, organlarda görev alacak kişilerde aranacak nitelikler, faaliyet, görev, yetki ve sorumlulukları, toplantı ve karar nisapları, organlara üyelerin ne surette seçileceği,  g) Şube veya bölge şubelerinin nasıl kurulacağı, birleştirileceği veya kapatılacağı, görev ve yetkileri, genel kurullarının toplantılarına ve kararlarına ilişkin usul ve esaslar ile sendika genel

Toplu İş İlişkileri Kanunu 7. Madde Kuruluş Usulü

Toplu İş İlişkileri Kanunu 7. Madde  Kuruluş Usulü  Kuruluş usulü MADDE 7- (1) Kuruluşlar, kurucularının kuruluşun merkezinin bulunacağı ilin valiliğine dilekçelerine ekli olarak kuruluş tüzüğünü vermeleriyle tüzel kişilik kazanır. Sendikalar için kurucuların kurucu olabilme koşullarına sahip olduklarını ifade eden yazılı beyanları; üst kuruluşlar için ilgili kuruluşların genel kurul kararları dilekçeye eklenir. (2) Vali, tüzük ve kurucularının listesini onbeş gün içerisinde Bakanlığa gönderir. Bakanlık; kuruluşun adını, merkezini ve tüzüğünü onbeş gün içinde internet ortamında ilan eder. (3) Tüzüğün veya bu maddede sayılan belgelerin içerdikleri bilgilerin kanuna aykırılığının tespit edilmesi ya da bu Kanunda öngörülen kuruluş koşullarının gerçekleşmediğinin anlaşılması halinde ilgili valilik eksikliklerin bir ay içinde tamamlanmasını ister. Bu süre içerisinde kanuna aykırılık veya eksikliğin giderilmemesi halinde Bakanlık veya ilgili valiliğin başvurusu üzerine iş davalarına bakm

Toplu İş İlişkileri Kanunu 6. Madde Kuruculuk Koşulları

Toplu İş İlişkileri Kanunu 6. Madde Kuruculuk Koşulları Kuruculuk koşulları MADDE 6- (1) Fiil ehliyetine sahip gerçek veya tüzel kişiler sendika kurma hakkına sahiptirler. Ancak Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûmiyeti bulunanlar sendika kurucusu olamazlar. (2) İşveren sendikasının kurucusunun tüzel kişi olması halinde tüzel kişiyi temsil eden gerçek kişide de birinci fıkrada belirtilen koşullar aranır.Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu 5. Madde İşkolunun Tespiti

Toplu İş İlişkileri Kanunu 5. Madde  İşkolunun Tespiti İşkolunun tespiti MADDE 5- (1) Bir işyerinin girdiği işkolunun tespiti Bakanlıkça yapılır. Bakanlık tespit ile ilgili kararını Resmi Gazete’de yayımlar. Bu tespite karşı ilgililer iş davalarına bakmakla görevli mahalli mahkemede kararın yayımından itibaren onbeş gün içinde dava açabilirler. Mahkeme iki ay içinde kararını verir. Kararın temyiz edilmesi halinde Yargıtay uyuşmazlığı iki ay içinde kesin olarak karara bağlar. (2) İşyerinde veya işletmede yürürlükte bulunan bir toplu iş sözleşmesi varsa veya ilk ya da yeni dönem yetki süreci başlamış ise işkolu değişikliği tespiti bir sonraki dönem için geçerli olur. İşkolu tespit talebi ve buna ilişkin açılan davalar, yetki işlemlerinde ve yetki tespit davalarında bekletici sebep sayılmaz.Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu 4. Madde İşkolları

Toplu İş İlişkileri Kanunu 4. Madde İşkolları İşkolları MADDE 4- (1) İşkolları bu Kanuna ekli (1) Sayılı Cetvelde gösterilmiştir. (2) Bir işyerinde yürütülen asıl işe yardımcı işler de, asıl işin girdiği işkolundan sayılır. (3) Bir işkoluna giren işlerin neler olacağı, işçi ve işveren konfederasyonlarının görüşü alınarak ve uluslararası normlar göz önünde bulundurularak Bakanlıkça çıkarılacak bir yönetmelikle düzenlenir. Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu 3. Madde Kuruluş Serbestisi

Toplu İş İlişkileri Kanunu 3. Madde Kuruluş Serbestisi Kuruluş Serbestisi MADDE 3- (1) Sendika ve konfederasyonlar bu Kanundaki kuruluş usul ve esaslarına uyarak önceden izin almaksızın kurulurlar. Sendikalar kuruldukları işkolunda faaliyette bulunurlar. Kamu işveren sendikalarının, aynı işkolundaki kamu işverenleri tarafından kurulması ve faaliyette bulun-ması koşulu aranmaz. Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu 2. Madde Tanımlar

 Toplu İş İlişkileri Kanunu 2. Madde Tanımlar Tanımlar MADDE 2- (1) Bu Kanunda geçen;  a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını, b) Çerçeve sözleşme: Ekonomik ve Sosyal Konseyde temsil edilen işçi ve işveren konfederasyonlarına bağlı işçi ve işveren sendikaları arasında işkolu düzeyinde sadece kendi üyelerini kapsayan ve mesleki eğitim, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal sorumluluk ve istihdam politikalarına ilişkin düzenlemeleri içeren sözleşmeyi,   c) Görevli makam: İşyeri toplu iş sözleşmesi için işyerinin bağlı olduğu, işletme toplu iş sözleşmesi için işletme merkezinin bulunduğu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü, birden fazla bölge müdürlüğünün yetki alanına giren işyerlerini kapsayacak grup toplu iş sözleşmesi için ise Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını, ç) Grup toplu iş sözleşmesi: Tarafların anlaşması üzerine bir işçi sendikası ile bir işveren sendikası arasında, birden çok üye işverene ait aynı işkolunda kurulu işyerleri ve işletme

Toplu İş İlişkileri Kanunu 1. Madde Amaç

 Toplu İş İlişkileri Kanunu 1. Madde Amaç Amaç MADDE 1- Bu Kanunun amacı, işçi ve işveren sendikaları ile konfederasyonların kuruluşları, yönetimi, işleyişi, denetlenmesi, çalışma ve örgütlenmelerine; işçilerin ve işverenlerin karşılıklı olarak ekonomik ve sosyal durumları ile çalışma koşullarını belirlemek üzere toplu iş sözleşmesi yapmalarına, uyuşmazlıkları barışçı yollarla çözümlemelerine, grev ve lokavta başvurmalarına ilişkin esas ve usullerini düzenlemektir. Taslak Madde

Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağında Askeriyede Grev Var Bankalarda Grev Yasak

Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağında Askeriyede Grev  Var Bankalarda Grev Yasak, Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağında Askeriyede Grev Yasağı kaldırılıyor, Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağında Bankalarda Grev Yasağı Devam Ediyor, bankacılıkta Grev Yasak, Askeriyede Grev Serbest. GREV ASKERİYEDE SERBEST BANKALARDA YASAK Uzun zamandır hazırlıkları süren Toplu İş İlişkileri Kanunu taslağı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanarak Başbakanlığa sunuldu. Böylece 2821 ve 2822 sayılı yasalar tek bir yasa haline dönüştürülüyor. "2821 ve 2822'de neler oluyor" başlıklı yazımda 2821 Sayılı Sendikalar Kanunnu'da yapılan değişiklikleri değerlendirmiş ve asıl kritik düzenlemelerin toplu sözleşme ve grev hakkına ilişkin olduğunu vurgulamıştım. Başbakanlığa gönderilen taslakta bu konularda da yeni düzenlemeler yapılmış durumda. DİSK'in görüşmelerden çekilmesi sonrasında Bakanlık, Türk-lş, Hak-iş ve TİSK arasında yürütülen görüşmeler sonrasında Bakanlık tara

Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurulu Toplantıları

Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurulu Toplantıları, 2821 Sayılı  Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurulu Toplantıları, Sendikalar Kanununun 17. Madesine Göre Yönetim Kurulu Toplantıları, Sendikalarda Yönetim Kurulu Toplantıları. YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI: Madde 17 - Toplantı zamanı ve nisabı sendika veya konfederasyonun tüzüğünde belirtilir. Ancak toplantı nisabı üye tamsayısının salt çoğunluğunun altında tespit edilemez. Karar nisabı mevcut üyelerin salt çoğunluğudur. Oyların eşitliği halinde başkanın katıldığı taraf bu çoğunluğu sağlamış sayılır. Sendika ve konfederasyon yönetim kurullarının üye sayısı, ayrılmalar sebebiyle yedeklerin de getirilmesinden sonra, üye tamsayısının yarısından aşağı düşerse, genel kurul, mevcut yönetim kurulu üyeleri veya denetleme kurulu tarafından bir ay içinde toplantıya çağrılır. Çağrının yapılmaması halinde üyelerden birinin başvurması üzerine iş davalarına bakmakla görevli mahalli mahkeme, üyeler arasından seçeceği üç kişiyi bir ay içinde g

Toplu İş İlişkileri Kanunu İmza İçin Bakanlar Kuruluna Gönderildi

Toplu İş İlişkileri Kanunu İmza İçin Bakanlar Kuruluna Gönderildi, Toplu İş İlişkileri Kanunu Çıkıyor, 2821 ve 2822 Sayılı Kanunlar Yeniden düzenlendi Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağı Hazırlandı, Toplu İş İlişkileri Kanunu Sendikalar Kanunu Ve Toplu İş Sözleşmesi Grev Ve Lokavt Kanununun Yeniden Düzenlenmesiyle Çıkıyor. İşçi sendikaları mevzuatı birleşti - 2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş Sözleşmesi, Grev ve Lokavt Kanunu, ''Toplu İş İlişkileri Kanunu'' adıyla tek bir metinde birleştirilerek imza için Bakanlar Kurulu'na gönderildi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, AA'ya yaptığı açıklamada, ''12 Eylül'den kalma'' toplu iş ilişkilerini düzenleyen 2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş Sözleşmesi, Grev ve Lokavt Kanunu'nu, ILO ve AB normları doğrultusunda yeniden düzenlediklerini söyledi. Bakan Çelik, yeni düzenlemelerin sosyal taraflarla yapılan Üçlü Danışma Kurullarında enine boyu

Toplu İş İlişkileri Kanunu

toplu iş ilişkileri kanunu, Toplu İş İlişkileri Kanunu, toplu iş ilişkileri kanunu maddeleri, toplu iş ilişkileri kanunu 2011, toplu iş ilişkileri kanunu 2112, toplu iş ilişkileri kanunu Kabul edildi, toplu iş ilişkileri kanunu indir , toplu iş ilişkileri kanunu madde metni. Toplu İş İlişkileri Kanunu Toplu İş İlişkileri Kanunu İçin TIKLAYINIZ

Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurullarının Oluşması

Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurullarının Oluşması, 2821 sayılı Sendikalar Kanununa Göre Yönetim Kurullarının Oluşması, Sendikalar Kanununun 16. maddesine Göre Yönetim Kurullarının Oluşması, Sendikalarde Yönetim Kurullarının Oluşması YÖNETİM KURULLARININ GÖREVLERİ: Madde 16 - Yönetim kurullarının başlıca görev ve yetkileri şunlardır: 1. Konfederasyon, sendika veya sendika şubesinin temsil edilmesi veya gerekli gördüğü hal ve konularda üyelerinden bir veya bir kaçına yetki vermesi veya ilgilileri görevlendirmesi, 2. Konfederasyon, sendika veya sendika şubesinin kanunların ve tüzüğünün verdiği yetki çerçevesinde yönetilmesi, gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemlerin yapılması ve gelecek döneme ait bütçenin hazırlanarak genel kurula sunulması, 3. Genel kurulca verilecek diğer görevlerin yapılması.

Toplu İş İlişkileri Kanunu Tasarı Taslağı

 Toplu İş İlişkileri Kanunu Tasarı Taslağı, 2821 Ve 2821 Toplu İş İlişkileri Kanunu Tasarı Taslağı, 2821 Sayılı Sendikalar Kanununda Yapılan Değişiklik Taslağı Bakanlar Kuruluna Sunulan Taslak, 2822 Sayılı Toplu İş Sözleşmesi Grev Lokavt Kanununda Yapılan Değişiklik Taslağı Balanlar Kuruluda İmzaya Açılan.   Toplu İş İlişkileri Kanunu TBMM'e Gönderilen Taslak İçin TIKLAYINIZ...     

Birleşik Metal İş MAS-DAF'da Örgütlendi 120 İşçi İşten Çıkartıldı İşçiler Direnişte

Mas-Daf İşçileri Direnişte, Birleşik Metal İş MAS-DAF'da Örgütlendi 120 İşçi İşten Çıkartıldı İşçiler Direnişte, Birleşik Metal İş Sendikası MAS-DAF'da Örgütlendi İşveren Sendikalaşmayı Engellemek 120 İşçi İşten Çıkartıldı İşten Çıkartılan MAS-DAF İşçileri Direnişte Geçti, Mas Daf İşçileri Eylemde. 'Direnişimiz ibadetimizdir' İşçilerin sendikaya üye olmalarını engellemek için patronun camide okuttuğu hutbesiyle meşhur bir kent Düzce. Bu kentin patronları sendikalı işçilere etnik, dini, siyasi baskıları hız kesmeden devam ediyor. Üstelik patronların baskılarına devlet kurumları da destek veriyor. Ancak tüm bunlara karşın Birleşik Metal-İş Sendikası üyesi oldukları için 4 Nisan’da işten çıkarılan 120 MAS-DAF emekçisinin işe geri dönüş mücadelesi de fabrika önünde tüm zorluklara karşın sürüyor. Onurlu mücadelelerini sürdüren işçiler eylemlerine destek verilmemesi için camide hutbe okutan patrona ise, "Fabrikada din, iman elden bırakılmıyor ama yapılacaklardan geri

Anayasa Mahkemesi 4/C Maddesinin Gerekçeli Kararını Açıkladı

Anayasa Mahkemesi 4/C Maddesinin Gerekçeli Kararını Açıkladı, Anayasa Mahkemesi 4-C Maddesinin  Gerekçesini Açıkladı, Anayasa Mahkemesi 657 Dayılı Kanunun 4/C Maddesinin  Gerekçeli Kararını Resmi Gazetede Yayınlayarak Açıkladı  21 Ekim 2011 CUMA                Resmî Gazete                Sayı : 28091 ANAYASA MAHKEMESİ KARARI Anayasa Mahkemesi Başkanlığından: Esas Sayısı : 2010/46 Karar Sayısı : 2011/60 Karar Günü : 30.3.2011 İTİRAZ YOLUNA BAŞVURAN : Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu İTİRAZIN KONUSU : 1- 14.7.1965 günlü, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4. maddesinin (C) fıkrasının, 2- 10.11.2005 günlü, 5429 sayılı Türkiye İstatistik Kanunu’nun 49. maddesinin ikinci fıkrasının, Anayasa’nın 2., 7., 13., 17., 48., 49. ve 60. maddelerine aykırılığı savıyla iptalleri ve yürürlüklerinin durdurulması istemidir. I- OLAY Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı’nda 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/C maddesi uyarınca çalışmakta iken hizmet sözleşm