4+4+4 Kademeli Eğitimle Kızlar Eve Erkekler Camiye Piyasacı Gerici Irkçı Eğitime Hayır


Kızlar eve, erkekler camiye
Eğitim Sen İlköğretim ve Eğitim Kanunu’nda yapılacak değişikliklerin Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşüldüğü sırada Meclis önünde “Piyasacı, gerici, ırkçı eğitime hayır” talebiyle basın açıklaması gerçekleştirdi.

CHP’li vekillerin de destek verdiği basın açıklamasında metni Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik okudu. AKP Hükümetinin zorunlu eğitimi 12 yıla çıkarmadığını aksine fiilen 4 yıla indirdiğini söyleyen Bozgeyik, yıllardır sürekli değiştirilen eğitim politikaları nedeniyle eğitim sisteminin yap boz tahtasına çevrildiğini belirtti.

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız ve beraberindeki heyetin kanun teklifinin görüşüldüğü Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kanuna dair görüşlerini dile getirdiğini dile getiren Bozgeyik hükümetin bu kanunla hedefini “Türkiye’de zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması değil, Başbakanın bir süredir dile getirdiği “Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz” ifadesine uygun bir eğitim sistemi oluşturmaktır. Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasının bu amacı gerçekleştirmek için bir “kılıf” olarak kullanılması, iktidar partisinin pek çok konuda olduğu gibi bu konuda da samimi olmadığını göstermektedir” olarak niteledi.

AÇIK ÖĞRETİMLE GELEN DİNDAR GENÇLİK
Bozgeyik, zorunlu eğitimin kendi içinde bölümlere ayrılarak kademelendirilmesinin asıl amacının 8 yıllık kesintisiz eğitim nedeniyle kapanan İmam hatip okullarının 6. 7. ve 8. sınıfa denk gelen bölümlerinin yeniden canlandırılmasına ve bu şekilde ilköğretim ikinci kademesinin “açık öğretim” şeklinde düzenlenmesi sağlanarak, mevcut eğitim yapısının fiilen esnetilmesi olduğunu ifade ederken bunun imam hatiplerin ve dindar eğitim yapısının önünü açacağına değindi.

İLO sözleşmelerinin gözardı edilerek çocuk işçiliğinin önünün açıldığını kız çocuklarının da ortaçağ karanlığı ile eve kapatılmaya çalışıldığına dikkat çeken Bozgeyik, eğitimin 8 yıldan kesintisiz ve zorunlu olarak 15 yıla çıkarılması gerektiğini söyledi.

'DİNDAR GENÇLİKTEN KİNDAR GENÇLİĞE'
Basın açıklamasına katılan CHP’li vekillerden Ahmet Topbaş AKP’nin bu kanun teklifiyle dindar gençlik dışında cahil ve kindar bir gençlik yaratmak istediğini dile getirirken, “soru yalnızca öğretmen ve öğrencilerin sorunu değil, hepimizindir, karanlık bir gelecek yaratılmak isteniyor buna karşı birlikte yanıt verelim” dedi.

VERİLER YALAN SÖYLEMİYOR
Eğitim Sen tarafından 12 yıllık kademeli zorunlu eğitim yasa teklifine dair hazırlanan raporda şu verilere yer verildi: “Türkiye’de ilköğretimde net okullaşma oranı 1997–1998 eğitim öğretim yılında yüzde 84,74’den yüzde 98,41’e; ortaöğretimde okullaşma oranı ise yüzde 37,87’den yüzde 69,33’e çıkmıştır.

Özellikle kız çocuklarının eğitime erişiminde zorunlu eğitim çok önemli bir yer tuttuğu bilinmektedir. 1997–1998 eğitim-öğretim yılında ilköğretim devam eden kız öğrencilerin oranı yüzde 78,97 iken, 2010-2011 yılında bu oran yüzde 98,22’ye; ortaöğretimde ise yüzde 34,16’dan yüzde 66,14’e çıkmıştır. Kız çocuklarının eğitime katılmasında hala sorunlar vardır. Ancak mevcut rakamlar zorunlu eğitimin kademelendirilmesini savunanların tezlerini tamamen çürütmektedir.

8 yıllık kesintisiz eğitimin mesleki eğitimi zayıflattığı iddiaları gerçek dışıdır. 1997–1998 eğitim öğretim yılında mesleki ve teknik ortaöğretimde 950 bin öğrenci öğrenim görürken, 2010–2011 öğretim yılında bu sayı yüzde 111 artarak 2 milyon 73 bine çıkmıştır.”  ESRA KOÇAK/BİRGÜN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM