Eğitim Sen Fatih Projesi'ndeki Hukuksuzluklara Sessiz Kalmayacağız


Fatih Projesi’ndeki Hukuksuzluklara Sessiz Kalmayacağız!
Fatih Projesi'ndeki hukuksuzluklara ilişkin sendikamızın açmış olduğu davaya ilişkin bilgilendirme metnidir.

Bilindiği üzere bu dönem 17 il 52 okulda pilot olarak uygulanmaya başlanan Fatih Projesi, eğitim bilimsel açıdan herhangi bir değerlendirilme ve proje ile ilgili süreçler konusunda kamuoyu bilgilendirmesi yapılmaksızın gündeme getirilmişti.

Öncelikle belirtmek gerekir ki öğrencilerimizin yaşadıkları dünyadaki gelişmeleri bilerek, bu gelişmeler ile kendilerini geliştirebileceği bir eğitim alması, eğitim ile teknoloji bağının kurulması kuşkusuz önemli ve gereklidir.

Ancak proje, eğitim alanında yaşanan sorunların çözümü için hiçbir adım atılmamışken, bütçe yetersizliği nedeniyle bu sorunların çözülemediği dile getirilirken gündeme getirilmiş ve eğitim ile teknoloji bağını güçlendirmenin dışında bir amacı olduğu yönünde şüpheleri beraberinde getirmişti. Nitekim proje kapsamında okullara yerleştirilen/yerleştirilecek “akıllı tahta”lar için açılan ihale sürecinin işleyişi, bu şüpheleri doğrular nitelikteydi.

Z-kitapların incelenme süreci ise TTKB Öğretim Materyalleri Geliştirme İnceleme Merkezi Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmiş ve bugün TTKB’de incelemesi yapılan, hibe olarak verildiği söylenen zenginleştirilmiş kitap içeriklerindeki bölümler daha önceki yıllarda TTKB tarafından incelemesi yapılmış ve onay alamamış olan CD’lerdir. Ayrıca kitapların ve kitaplardaki bölümlerin nasıl zenginleştirileceği, ne oranda zenginleştirileceği konuları ve kriter hazırlama süreçleri de eğitim bilimsel açıdan bu işlemin öğrenciye sağlayacağı katkılar tartışılmadan, değerlendirilmeden yapılan zenginleştirme işlemi, uygulamanın eğitim bilime ve hukuka aykırı işlemesine neden olan etkenlerdir.

Sendikamız Eğitim Sen, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı’nda kullanılacak e-içerik (elektronik içerik) ve z-kitap (zenginleştirilmiş kitap) Hazırlama ve İnceleme Kriterlerinin kullanılmasına ilişkin 5.10.2011 gün ve 6895 sayılı işleminin iptali ve öncelikle yürütmenin durdurulması istemiyle Danıştay’a dava açmıştır. Dava konusu işlemle kabul edilen kriterler 31.12.2009 gün ve 27449 (4. mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan biçimde belirlenmiştir. E-içerik ve z-kitap Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2011-2012 Eğitim-Öğretim İkinci Yarıyıl’da pilot uygulama olarak bazı illerde belirli okullarda dağıtılacağı duyurulan tablet bilgisayarlarda kullanılacaktır.

E-içerik öğretim programına uygun ses, video, animasyon gibi çoklu ortam bileşenleri ile zenginleştirilmiş, çevrimiçi ya da çevrimdışı kullanılabilen, öğrenenle etkileşimli ya da etkileşimsiz olarak kurulabilen dersi destekleyici bilgisayar tabanlı içeriklerdir. Z-kitap ise Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu’nca onaylanarak okutulan ders kitaplarının; öğretim programları esas alınarak animasyon video, ses, fotoğraf, harita, grafik, tablo, simülasyon vb. ögelerle etkileşimli hale getirilmesidir.egitimsen.org.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM