Kayıtlar

Tekeller Pusuda Bekliyor AKP ‘bor’u da Satacak

Tekeller Pusuda Bekliyor AKP ‘bor’u da Satacak  Hükümetin bor madenlerinin özelleştirilmesine olanak tanıyacak bir yasa değişikliği, Türkiye Maden İşçileri Sendikası’nı da harekete geçirdi. Maden-İş konuyla ilgili ayrıntılı bir rapor hazırladı. Raporda iki tekelin fırsat kolladığı, devletin madenleri elden çıkarmaması gerektiği vurgulandı. Maden emekçisi, madenleri özelleştirmek isteyen hükümeti 2001’deki muhalif tavrına dönmeye çağırdı. Hükümetin bor madenlerinin özelleştirilmesine olanak tanıyacak bir yasa değişikliği, Türkiye Maden İşçileri Sendikası’nı harekete geçirdi. Maden-İş konuyla ilgili ayrıntılı bir rapor hazırladı. Düzenlemenin şu aşamada çalışanları etkilemeyeceğini öngören rapora göre, gerekçeleri anayasaya aykırı olan bu değişiklik, ekonomik kayıplara da yol açacak. Raporda iki tekelin fırsat kolladığı, devletin madenleri elden çıkarmaması gerektiği vurgulandı. AKP hükümetinin tek maddelik bir düzenlemeyle bor madenlerinin özelleştirilmesine olanak tanıyacak bir yasa

Toplu İş İlişkiler Kanununda İşkolu Barajını Binde 5 İle Yüzde 3 Olarak Değiştirme Yetkisi Bakanlar Kuruluna Veriliyor

Toplu İş İlişkiler Kanununda İşkolu Barajını Binde 5 İle Yüzde 3 Olarak Değiştirme Yetkisi Bakanlar Kuruluna Veriliyor,  Bakanlar Kuruluna iş kolu barajının binde 5 ile yüzde 3 olarak değiştirebilme yetkisi veriliyor. TİS SINIRLI, YETKİ ZOR, GREV YASAK Toplu İş İlişkileri Tasarısı'nın toplu sözleşme ve grev hakkını düzenleyen hükümleri açısından yapılacak ilk değerlendirme hiçbir şeyin değişmediğidir. 12 Eylül rejiminin anlayışı doğrultusunda hazırlanan ve son otuz yıldır yürürlükte olan 2822 sayılı Kanun'un genel yaklaşımı bu yeni tasarıda da aynen korunuyor. Sendikalar mevzuatı hükümlerine ilişkin bahsedilecek kimi olumlu düzenlemeler, toplusözleşme ve grev hakları açısından neredeyse hiç denilecek noktada. Mevcut yasadaki yetki engelleri ve grev yasakları aynen devam ediyor. Toplu sözleşme mevzuatı açısından en önemli sorun yetki konusunda. İşyeri, işletme ve iş kolu şeklindeki üçlü baraj sistemi varlığını yeni tasarıda da koruyor. Tasarıyla ilgili en yoğun tartışmalar da

Ulusal İstihdam Stratejisi Taslağı / Dr. Engin Ünsal

ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ TASLAĞI İktidara geldiği 2002 yılından bu yana çalışma güvencesi ve sendika özgürlüğü karşıtı tutumunu açıkça sergilemekten çekinmeyen AKP, Çalışma Bakanlığının 8 Şubat'ta işçi ve işveren konfederasyonlarına gönderdiği Ulusal İstihdam Stratejisi Taslağı ile bu tutumunu nerelere kadar götürmek istediğini çalışma yaşamının sosyal taraflarına bildirmiştir. Özellikle işçi sendikaları bu taslağa karşı eleştirilerini ortaya koymaz ve bu taslağın içeriğinin yaşama geçirilmemesi için eylemler sergilemezse yakın bir gelecekte işçiler için kölelik düzeni ve sendikalar için yok olma süreci başlayacaktır. Taslak temelde işverenlere iç ve dış rekabetin yolunu açmayı ve işsizliği azaltmayı amaçlamakta ama bunu işçilerin ve sendikaların sırtından yapmayı planlamaktadır. Taslağı hazırlayan Çalışma Bakanlığı işverenlerin ancak yüksek işçilik maliyetlerinden kurtulması ile iç ve dış piyasalarda rekabet edebilme becerisini kazanacakları kanısındadır. Bunu gerçekleştirmek i

4857 Sayılı İş Kannuna Göre Fazla Çalışma Maddeleri

4857 Sayılı İş Kannuna Göre Fazla Çalışma Maddeleri, 4857 Sayılı İş Kannuna Göre Fazla Çalışma 41.42. 43. Maddeleri, 4857 Sayılı İş Kannuna Göre Fazla Çalışma Ücreti Maddesi, 4857 Sayılı İş Kannuna Göre Zorunl edenerle Fazla Çalışma Maddesi, 4857 Sayılı İş Kannuna Göre Olğanüsü Hallerde Fazla Çalışma Maddesi. FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ Madde 41 - Ülkenin genel yararları yahut işin niteliği veya üretimin artırılması gibi nedenlerle fazla çalışma yapılabilir. Fazla çalışma, Kanunda yazılı koşullar çerçevesinde, haftalık kırkbeş saati aşan çalışmalardır. 63 üncü madde hükmüne göre denkleştirme esasının uygulandığı hallerde, işçinin haftalık ortalama çalışma süresi, normal haftalık iş süresini aşmamak koşulu ile, bazı haftalarda toplam kırkbeş saati aşsa dahi bu çalışmalar fazla çalışma sayılmaz. Her bir saat fazla çalışma için verilecek ücret normal çalışma ücretinin saat başına düşen miktarının yüzde elli yükseltilmesi suretiyle ödenir. Haftalık çalışma süresinin sözleşmelerle kırkbeş sa