Sezgin Diler Yıllarca Çalıştığı Tüm Bel-Sen'de Hak Gaspına Uğradı

Sezgin Diler Yıllarca Çalıştığı Tüm Bel-Sen'de Hak Gaspına Uğradı. Sezgin Diler 12 yıl çalıştığı Tüm Bel-Sen'den ekonomik sıkıntı nedeniyle işten çıkarıldı. Diler, Tüm Bel-Sen Genel Merkez'i aleyhine dava açtı. Tüm Bel- Sen Genel Sekreteri İzzettin Alpergin ise "Diler çalışanımız değil" diyor.

Sezgin Diler, kısa dönemlik askerlik için geçen yıl, Tüm Bel- Sen’deki işinden ayrıldığını, askere giderken de yasal hakkı olan kıdem tazminatını aldığını söyledi. İşten ayrılırken, Sendika Genel Merkezi’nin kendisine, "Kıdem tazminatını alırsan, geldiğinde asgari ücretle işe başlarsın" dediğini iddia eden Diler, askerlik dönüşünde, 29 Ocak 2010’da yeniden Sendika’ya başvurduğunu anlattı.

‘YASAL HAKKIMI KULLANDIM’
Tüm Bel-Sen 1 Nolu Şube tarafından başvurusunun kabul edildiğini belirten Diler, “ Yasalara göre, askerlikten sonra işe devam edebilirim. Ben de yasadan doğan hakkımı kullanarak Sendikaya gittim. Şube yönetimi başvurumu kabul ettiği halde, Gelen Merkez bana bir cevap vermedi. 1 Şubat’tan beri sigortasız çalıştırıldım” dedi. Sigortasız çalıştırıldığını 7 Nisan’da Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) bildirdiğini belirten Diler, başvurunun ardından SGK yetkililerinin inceleme için Sendika’ya geldiklerini kaydetti.

‘SENDİKA MUHALİFLERİ İSTEMİYOR’
İşe geri döndüğü 6 ay boyunca maaş, yol ve yemek parası almadığını iddia eden Diler, Tüm Bel- Sen’in tavrına ilişkin şunları söyledi:

"Sendika üç yıl önce de Tez Koop- İş üyesi 8 arkadaşımızı işten atmıştı. O arkadaşlar için mücadeleler verdik. Ankara’ya gittim defalarca, bildiriler dağıttık, Genel Merkez’e çağrı yaptık. O süreçte sendika tarafından mimlenmiştim zaten. Sendika kendisine muhalif olanı çalıştırmak istemiyor. 8 arkadaşımızı sendikadan atan yönetim, aynı haksızlığı bugün bana yapıyor. Sendikanın bu tavrına karşı mücadelemi sonuna kadar sürdüreceğim.”

Sezgin Diler, Tüm Bel-Sen Genel Merkez'i aleyhine Sirkeci 5 No'lu İş Mahkemesi'ne dava açtığını belirtti. Davanın ilk duruşması 26 Eylül'de görülecek.

ŞUBE’DEN GENEL MERKEZE ÇAĞRI
Tüm Bel-Sen 1 No'lu Şube Başkanı Kadri Kılıcı, Diler’in yanında olduklarını söyledi. Sezgin Diler'in işe alınması için Tüm Bel-Sen Genel Merkezi'ne yaptıkları başvuruya "'Askere gitmeden önce kıdem tazminatını alma, yoksa gelince işe başlayamazsın' dedik" şeklinde bir yanıt aldıklarını söyleyen Kılıcı, "Yasanın kullan dediği bir hakka, sendika engel olamaz, olmamalı. Şube olarak bu sürece ilk günden müdahale ettik. İmza kampanyası başlattık. 116 Tüm Bel-Sen üyesi Genel Merkeze imza yolladık. Biz Genel Merkezi bu tutumundan vazgeçmeye çağırıyoruz. “

SENDİKA: DİLER ÇALIŞANIMIZ DEĞİL
Tüm Bel-Sen Genel Sekreteri İzzettin Alpergin, Sezgin Diler’in Sendika çalışanı olmadığını iddia etti.

Diler'in sendikada 10 yıl çalıştığını, tüm haklarını alıp geçen yıl ayrıldığını iddia eden Alpergin, şu iddialarda bulundu: "Askerden geldikten sonra iş bulamayınca zorla 'ben işe başlamak istiyorum' dedi. İşe almadık, çünkü, şubemizin zaten bir çalışanı vardı. Daha sonra SGK müfettişlerine ihbarda bulunmuş, 'sigortasız çalıştırılıyorum' diye. SGK'nın bize yolladığı cezaya itiraz edeceğiz. Çünkü, Sezgin bizim çalışanımız değil. Geçen yıl kendi rızasıyla istifa etmiştir."

Diler'in açtığı davanın işe iade davası olmadığını da söyleyen Alpergin, ayrıca yol ve yemek ücretlerinin ödendiğini, Diler'in hiçbir alacağı olmadığını ileri sürdü. (Kaynak:birgun.net)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

İKTİDAR İÇİN DEĞİŞİM